14 marca uczniowie klas IV- VII udali się na wycieczkę, realizując założenia programu edukacyjnego Poznaj własny region.
Pierwszym punktem programu były warsztaty świąteczne w ośrodku rekreacyjnym w Oćwiece.
Wielkanoc to jedno z najważniejszych świąt kościelnych, święto wielkiej radości i pojednania. Czas ten jest okazją do wspólnego spotkania. W scenerii wiosenno- świątecznej na terenie ośrodka znaleźliśmy niepowtarzalną atmosferę do spotkania z tradycjami Wielkanocnymi.
Uczestnicy z zainteresowaniem zwiedzali to miejsce, którego misją jest popularyzacja wiedzy dotyczącej tradycji i kultury regionu. Podczas zajęć warsztatowych uczniowie poznali zwyczaje i obyczaje wielkanocne. Odbyła się niezwykle ciekawa prelekcja na temat symboli świąt Wielkiejnocy. Wiele radości sprawiło samodzielne wykonanie masła i mazurków. Uczniowie mieli okazję doskonalenia swoich umiejętności plastycznych, wykonując stroik Wielkanocny według własnego pomysłu. Po zajęciach praktycznych odbył się spacer po terenie ośrodka, którego celem była obserwacja budzącej się do życia przyrody. Podczas wycieczki nie zapomnieliśmy o zasadach savoir vivre, przy pięknie zastawionym stole zjedliśmy tradycyjne śniadanie wielkanocne.
Następnie uczniowie odwiedzili jedno z głównych miast regionu Pałuk- Żnin. Wzięliśmy udział w zwiedzaniu budynków dawnej Cukrowni Żnin. Cukrownia w Żninie prosperowała od 1894 do 2004 roku. Przez lata, żnińska fabryka cukru była największym pracodawcą w regionie, początkowo produkując jedynie cukier surowy.
Dziś obiekt ten jest centrum konferencyjno- wypoczynkowym, a zarazem wielką dumą mieszkańców Żnina. Cukrownia Żnin to dzisiaj Park industrialny, który realizuje również misję przywrócenia tego terenu lokalnej społeczności. Doceniła to Rzeczpospolita, przyznając centrum nagrodę REAL ESTATE IMPACTOR 2020. Odznaczenie to przyznano za uratowanie obiektu, stworzenie miejsc pracy oraz ciekawej oferty rozrywkowej.
Podczas niezwykle sympatycznego spotkania z przewodnikiem poznawaliśmy historię budynków, zasady funkcjonowania centrum oraz skorzystaliśmy z oferty turystycznej obiektu. Szczególne zainteresowanie uczniów wzbudziła architektura wnętrz oraz atrakcje przygotowane dla najmłodszych: sala zabaw i zjeżdżalnia, która jest ciekawą alternatywa dla windy.