Wycieczka do Karpacza

W dniach 16-18 maja 2013 roku 27 uczniów z naszej szkoły i 4 kolegów z zaprzyjaźnionego Kwieciszewa, miało okazję uczestniczyć w szkolnej wycieczce do Karpacza. Plan wycieczki obejmował również zwiedzanie Wrocławia, który rozpoczęliśmy od wizyty w słynnym Ogrodzie Zoologicznym. Tu dzieci miały okazję na własne oczy przyjrzeć się wielu gatunkom zwierząt, które w naturalnym środowisku w naszym kraju nie występują. Duże zainteresowanie wzbudziły lemury, niedźwiedzie i słonie. Kolejnym punktem wycieczki była Panorama Racławicka, gdzie usłyszeliśmy ciekawą historię, o tym jak powstał ten słynny obraz. Ostatnim punktem wizyty we Wrocławiu była Starówka. Drugi dzień wycieczki przeznaczony był na zwiedzanie Karpacza. Rozpoczęliśmy od wizyty w słynnej Świątyni Wang. Została ona zbudowana bez pomocy gwoździ, a do Polski sprowadzono ją z Norwegii. Następnie udaliśmy się na szlak, a naszym celem było dotarcie na Śnieżkę. Niestety z uwagi na silny wiatr, nie udało nam się zdobyć tego szczytu. Dotarliśmy do schroniska Samotnia i Strzecha Akademicka, widzieliśmy Dziki Wodospad i Zaporę na Łomnicy, oraz miejsce, gdzie zaburzona jest grawitacja. Wyczerpujący dzień zakończyliśmy wieczornym spacerem po Karpaczu. Ostatniego dnia naszej wycieczki odwiedziliśmy Zamek Książ we Wałbrzychu, gdzie mogliśmy obejrzeć barokowe salony należące niegdyś do Księżnej Daisy i przespacerować się po tarasach zamkowych, pełnych fontann i rzeźb. Późnym wieczorem po wielogodzinnej podróży dotarliśmy do Wylatowa, gdzie na wszystkich czekali już rodzice.