WSPOMNIENIA Z WYCIECZKI NAD MORZE

Zanim rozpoczęły się wakacje 30 uczniów naszej szkoły uczestniczyło w szkolnej wycieczce. W dniach 13-15 czerwca uczestnicy wyjazdu mieli okazję poznać kilka nadmorskich miast i obserwować krajobraz nadmorski. Pierwszego dnia zwiedzili oni Gdynię i Sopot , głównie: Akwarium w Gdyni, Skwer Kościuszki, basen jachtowy i molo w Sopocie. Drugi dzień przeznaczony był na zwiedzanie Łeby, a przede wszystkim ruchomych wydm w okolicy Łeby. Był to bardzo wyczerpujący i pełen wrażeń dzień, pieszo przeszliśmy blisko 15 kilometrów, ale widok nadmorskich wydm był tego wart. Ostatniego dnia wyruszyliśmy na Kaszuby do miejscowości Szymbark. Tam oprowadzani przez przewodnika zwiedzaliśmy skansen m.in.: Dom Sybiraka, Bunkier Gryfa Pomorskiego, Pociąg Donikąd i Dom do góry nogami, widzieliśmy też najdłuższą deskę świata i największy fortepian na świecie. Poznaliśmy kilka kaszubskich zwrotów i wysłuchaliśmy przyśpiewek ludowych charakterystycznych dla tego regionu. To był ostatni punkt wycieczki, po którym udaliśmy się w drogę powrotną. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Wylatowa, gdzie czekali już rodzice.