Sprawdzian szóstoklasisty 2013

  Do sprawdzianu w naszej szkole przystąpiło 20 uczniów. To pierwszy tak poważny sprawdzian w ich życiu.
W zestawie było 26 zadań. 20 z nich to zadania zamknięte – należało wskazać prawidłową odpowiedź spośród kilku podanych. Zadania odnosiły się m.in. do cytowanych fragmentów tekstów: Marii Nagajowej „Sztuka dobrego pisania i mówienia” przytaczającego anegdotę na temat występów Heleny Modrzejewskiej w Ameryce oraz wiersza Józefa Ratajczaka „Słowa ze słownika”.
Piszący sprawdzian musieli się wykazać także umiejętnością posługiwania się kalendarzem i czasem oraz umiejętnością rozwiązywania zadań z geometrii. Musieli m.in. obliczyć obwód podłogi w jadalni znając wymiary pokoju.
W zestawie były również zadania otwarte – uczeń musiał sam napisać odpowiedź na zadane pytanie. W jednym z zadań tego typu szóstoklasiści musieli odpowiedzieć na pytanie dlaczego należy poprawnie mówić i czytać. W innym zadaniu należało obliczyć, ile sadzonek krzewów można kupić po sprzedaniu makulatury, gdy wiadomo, ile kilogramów jej sprzedano w skupie, ile płacono za kilogram oraz ile kosztuje jedna sadzonka.
Szóstoklasiści musieli też napisać tekst własny – list zachęcający koleżankę lub kolegę do przeczytania książki, którą uważają za ciekawą.

Wyniki uzyskane przez uczniów ze sprawdzianu umieszczone będą na specjalnych zaświadczeniach wydawanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną; szóstoklasiści dostaną je na zakończenie roku szkolnego wraz ze świadectwami.

Uczniowie mówią zgodnie – test nie był łatwy ale nie był też trudny. Jakie wyniki osiągną nasi uczniowie dowiemy się pod koniec maja.