Czym jest Europejski Dzień Języków?

 Pierwsza edycja Europejskiego Dnia Języków,  zorganizowana w 2001 roku wspólnie przez Radę Europy oraz Unię Europejską, odniosła ogromny sukces, wzbudzając  zainteresowanie milionów ludzi w  45 uczestniczących w tym wydarzeniu krajach. W ramach obchodów Dnia Języków podnoszono zalety językowej różnorodności Europy oraz propagowano uczenie się  języków. Sukces pierwszej edycji zachęcił Radę Europy do ustanowienia 26 września Europejskim Dniem Języków, który od tej pory obchodzony  jest  corocznie. Podstawowe cele Europejskiego Dnia Języków to:
1. ukazanie opinii publicznej znaczenia uczenia się i nauczania  języków, jak również  konieczności urozmaicania oferty językowej w celu szerzenia idei  wielojęzyczności oraz porozumienia pomiędzy różnymi kulturami;
2. promowanie różnorodności kulturowej i językowej Europy jako bogactwa, które należy rozwijać i pielęgnować;
3. propagowanie uczenia się języków przez całe życie: zarówno  w szkole, jak i poza nią,  w  celu kontynuacji nauki, jak i na potrzeby kariery  zawodowej, zwiększenia mobilności czy też dla własnej przyjemności lub udziału w wymianie międzynarodowej.
26 września 2011 roku przypadła 10 rocznica ustanowienia Europejskiego Dnia Języków, obchodzona przez Radę Europy i  wszystkie 47 państw członkowskich. To coroczne święto języków ustanowione zostało w 2001 roku z inicjatywy Rady Europy, której siedzibą jest Strasburg. 
 Z okazji Dnia Języków organizowane są w całej Europie liczne i różnorodne wydarzenia:  począwszy od imprez przeznaczonych dla dzieci i odbywających się z ich udziałem, poprzez specjalne programy radiowe i telewizyjne, kursy językowe oraz konferencje.
 My również włączyliśmy się aktywnie w ten ruch promocji  języka obcego wśród uczniów naszej szkoły. Uczniowie zapoznawali się z tradycją oraz ideą Europejskiego Dnia Języków Obcych, poprzez włączenie w tematykę zajęć projektów językowych. Prezentacje tematyczną na holu szkoły. Ponadto we współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji uczniowie klas I-III  tworzą Europejskie Portfolio Językowe.  Europejskie portfoliojęzykowe jest – na wzór portfolio artystycznego – osobistym dokumentem uczącego się, dzięki któremu może on zaprezentować swoje umiejętności językowe i doświadczenia interkulturowe z różnych okresów nauki we wszystkich znanych mu językach. Uczniowie będą rozbudowywali swoje portfolia regularnie przez najbliższy rok szkolny.
Przez kilka dni realizowaliśmy mini projekt „Kreatywnego plakatu”. Na plakatach uczniowie klas IV-VI mogli prezentować swoje umiejętności językowe zapisując znane słowa lub wyrażenia w różnych językach.  Wydarzenie to miało na celu promowanie nauki języków obcych oraz pogłębianie ciekawości wobec kultur innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.