Wycieczka szkolna Szczecin-Świnoujście

W dniach 2-4.06.2016r.,  24 uczniów  naszej szkoły, oraz 9 uczestników z zaprzyjaźnionej SP nr 3 w Mogilnie,  uczestniczyło w wycieczce w północno-zachodnie krańce naszego kraju. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Szczecin, m.in.: Muzeum Zamkowe i Katedrę, gdzie wjeżdżaliśmy windą na wieżę widokową, spacerowaliśmy Bulwarem nad rzeką Odrą. Drugiego dnia zwiedzaliśmy Świnoujście, które jest nazywane krainą 44 wysp. Aby dotrzeć do miasta trzeba było przeprawić się promem, który zrobił na wszystkich ogromne wrażenie. Mogliśmy zobaczyć m.in.: kościół Chrystusa Króla, miejsce poświęcone „Tym, co nie powrócili z morza”, port jachtowy, Fort Anioła i  Park Zdrojowy. Spacerowaliśmy promenadą i przekroczyliśmy granicę, naszych zachodnich sąsiadów w miejscowości Ahlbeck, gdzie niektórzy zrobili drobne zakupy. Trzeciego dnia kontynuowaliśmy zwiedzanie Świnoujścia. Mogliśmy podziwiać potężny Gazoport, zwiedzaliśmy Fort Gerharda, wchodziliśmy  na latarnię morską, odwiedziliśmy punkt widokowy Zielonka, oraz Jezioro Turkusowe na terenie WPN. Następnie udaliśmy się do Międzyzdrojów, gdzie podziwialiśmy   Aleję Gwiazd, promenadę i  molo. Późnym wieczorem wróciliśmy do Wylatowa, gdzie na wszystkich czekali już stęsknieni rodzice.