Wycieczka na dwóch kółkach

19 czerwca 2013r. wzięliśmy udział  wraz z opiekunami w  wycieczce rowerowej. Trasa wycieczki wiodła przez miejscowości: Chabsko, Izby, Wydartowo, Duszo. W Dusznie zobaczyliśmy zabytkowy drewniany Kościółek PW. św. Doroty oraz zabytkową kuźnię. Sprzed kościoła wyruszyliśmy w kierunku najwyższego wzniesienia położonego na Wale Wydartowskim. Punkt widokowy jest bez wątpienia jedną z ważniejszych atrakcji okolic Wylatowa. Jest to największe wzniesienie Wysoczyzny Gnieźnieńskiej i jeden z najwyższych punktów Wielkopolski. Korzystając z lornetek   obserwowaliśmy z wieży widokowej rozciągające się widoki na Wylatowo, Mogilno i Gniezno. Po godzinnym pobycie na punkcie widokowym wyruszyliśmy w dalszą podróż. Jechaliśmy  polną drogą, często wyboistą, pagórkowatą w kierunku Chabska. Dojechaliśmy do Muzeum Ziemi Mogileńskiej do Chabska. Tam wzięliśmy udział w lekcji muzealnej pt: „Dawno temu w Mogilnie”.  Zmęczeni trudami podróży i towarzyszącej nam bardzo upalnej pogody wróciliśmy opaleni i zadowoleni z miło spędzonego czasu.